27.8.07

CI´ens fødselsdagsgaver

Så har jeg passeret et års dagen for operationen og snart nærmer vi os datoen for CI´ens fødselsdag d. 20. september og den bliver sølle 1 år. Hvor er der sket meget! Den er vokset sig stor og stærk ikke i størrelse, men styrke. Jeg overvejer faktisk om jeg skal give den en gave, men hvad skal det lige være?
Jeg har været til lydjustering for 6. gang i dag og sidst jeg var derinde var i februar. Jeg synes jeg er gået hjem med en endnu bedre lyd. Lyden før jeg tog derind var såmænd også god, men lydene kunne være sådan skarpe hvorfor jeg skruede ned for sensitivitet mere end Jesper lydtekniker brød sig om. Jeg er kommet hjem med mere bas på og så har CI´en faktisk allerede fået rigeligt med gaver. Den fik en ny skuffe med plads til kun to batterier og en masse nye farvede ”dæksler” så den kan klædes på til enhver lejlighed.
Det er ikke alle CI´ere, der kan få en skuffe med plads til to batterier, det afhænger nemlig af hvor meget strøm dine programmer bruger og jeg var én af de heldige, da det kun går ud over ganske få høje lyde. To batterier holder selvfølgelig ikke så lang tid som tre og tiden vil så vise hvor ofte jeg skal skifte batterier. Plusset er at ørehængeren er mindre – skønt – for CI´en ER stor.
Mens jeg sad der og gav tegn til Jesper hvornår han skulle stoppe, når en lyd blev for høj så den var blevet ubehagelig at høre på sitrede det pludselig i mit øje. Jeg tror alle kender den følelse af en prikkende sitrende fornemmelse i huden. Men da den næste lyd kom sitrede det igen og jeg blev med det samme klar over, at det var en ansigtsnerve der blev påvirket af strømtilførslen til elektroden. Jeg havde fra andre hørt at det kunne ske, men havde ikke selv oplevet det før. Jesper virkede heller ikke overrasket, da jeg fortalte det og sagde at han ikke var bekymret så længe det kun skete ved de høje lyde.
Vi fortsatte og pludseligt mærkede jeg en sitren ved det ene næsebor og udfor læben. Selvom det er ufarligt er det altså ikke specielt behageligt og det var lige før jeg sagde nej tak til højere lyde, for bare at undgå dette... jeg sidder her foran PC´en og fremkalder følelsen bare ved tanken!

Ingen kommentarer: